Köpvillkor

Ångerrätt och Retur 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Vid retur

Med dina varor kom en retursedel, fyll i en och lägg med den i paketet du skickar.
Du returnerar varan till:

Britt-Marie Frisk
BMF Reklam & Design
Söråkersvägen 13
122 47 Enskede

Skulle mot förmodan ingen retursedel följt med vid leverans så maila till info@brittmariefrisk.se så skickar vi en ny till dig. Vi betalar tillbaka ditt köpebelopp inom 10 dagar.

Garanti och reklamationsrätt

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköpslagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt Konsumentköpslagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av ny felfri vara eller att häva köpet och få pengarna tillbaka.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokument väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Leveransvillkor

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset och handlar du över 1000kr ingår även frakten, annars tillkommer en frakt på 99kr. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige, i sammarbete med speditörer som Posten och Schenker.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 2-14 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den tillverkas på beställning. Vi gör alltid vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi exempelvis får vänta på en leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att som kund alltid kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi mottagit din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. Är det en beställningsvara får du även ett mail med uppskattad leveranstid.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig  göra en anmälan om skada till vår kundtjänst via e-post info@brittmariefrisk.se. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Frakt – Större produkter

Större produkter levereras normalt sätt med Bring Express i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt sett mellan 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 3 timmar (exempelvis 08.00-11.00).

Frakt – Mindre produkter

Mindre produkter som till exempel bordslampor, soffkuddar, posters, filtar, halsband, lyktor levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett sms ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit mobilnummer får du istället en postavi med referensnummer samt anvisning om vart paketet finns att hämta.

Hämta själv

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja att hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter på samma adress som returadressen. Boka dock tid innan så vi kan finnas på plats och hjälpa dig.

När du väljer att hämta själv i butik så betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshoppens kassa. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett sms till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas – då kan vi boka en tid med dig för hämtning.

Säkerhet och sekretess

Försäljning till minderåringa

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Vi hanterar dina personuppgifter enligt PUL

När du gör en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Användning av cookie-filer

Denna webbplats använder ”cookies” för att hjälpa dig att få en personligt anpassad internetupplevelse.

En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookies automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookies om du föredrar det.

Anti-SPAM policy

Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet. Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig genom att kontakta oss.

Betalsäkerhet

Vi använder oss av Hips betaltjänst (www.hips.com) för att hantera alla våra transaktioner på ett säkert och smidigt sätt.
På deras webbsida kan du läsa mer om säkerhet och certifikat https://hips.com/se/license.

Handla och betala

  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa och gjort eventuella tillval klickar du på ”lägg i varukorgen”. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  2. Efter att du lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger, symbolen som ser ut som en kundvagn.
  3. Nu beräknas eventuell frakt på ditt köp. Handlar du för minst 1000kr ingår frakten.
  4. Kontrollera att alla produkter ligger i varukorgen som du önskar köpa. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den och lägger i varukorgen. Sedan klickar du dig vidare till kassan igen.
  5. Välj det betalningssätt du önskar använda.
  6. Fyll i dina adress och personuppgifter.
  7. När alla uppgifter är ifyllda bekräftar du din order genom att klicka på slutför.
  8. När du bekräftar ordern och genomför betalningen på önskat sätt mottager du en e-postbekräftelse på köpet.
  9. När vi packat din order och den lämnat vårt lager mottager du en sms eller e-post avi till det postkontor försändelsen kommer till.

Fysisk butik

För tillfället finns det inte någon fysisk butik för produkterna. Om man är intresserad av att komma och titta på någon produkt så hör av er. Alla produkter finns inte i lager men det finns prover att se för att få en känsla för kvalitét och material.